2 min. čítanie
Marketing

Google Analytics 4 – návštevnosť web stránky

Aktuálne na trhu využíva nástroj Google Analytics viac ako 28,832,505 web stránok.

Ako na google analytics 4

Kľúčové vlastnosti Google Analytics

  • Publikum – určuje kto je návštevníkom tvojej web stránky
  • Akvizícia – ti povie odkiaľ návštevníci prichádzajú
  • Správanie – jednoducho správanie návštevníkov na web stránke.  Cez aké stránky sa pre-klikávajú a pod. 
  • Konverzie – keď návštevník dosiahne konkrétny cieľ napr. nákup, registrácia, čas strávený na stránke
Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky

 


Google Analytics nezačne sledovať všetky aktivity len tak sám od seba. Musíš mať nástroj správne implementovaný na web stránke. To ti zabezpečí programátor alebo IT správca. Implementácia nie je časovo náročná a vyžaduje si Google Analytics Tracking ID alebo Google Analytics kód poprípade sa tomu hovorí „ID-čko“. Tento kus kódu sa vloží na tvoju web stránku. Ako získať tento kód sa dozvieš ďalej v článku. 

Ako vytvoriť Google Analytics

Nová verzia Google Analytics 4 ktorá je dostupná od roku 2020

  1. Vytvoríš si Google Analytics účet (bude vyžadovať prihlásenie do Google účtu) 
  2. Vyplníš si názov a vyberieš správnu krajinu + menu 
  3. Doplníš informácie (slúžia viac pre potreby Google Anlaytics)
  4. Zvolíš si „Web“ ako typ 
  5. Doplníš URL adresu web stránky a klikneme „Create stream“
  6. Zobrazí sa tvoj Google Analytics kód
Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky

Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky
Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky
Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky
Google Analytics 4 - návštevnosť web stránky

Kontrola Google Analytics

Či máš Google Analytics kód správne nasadený na web stránke zistíš cez nástroj Google Tag Assistant – rozšírenie pre tvoj Google Chrome prehliadač. Ak by si chcel konkrétne rady napíš mi na email info@podnikamonline.sk

Zdroj štatistiky: https://trends.builtwith.com/analytics/Google-Analytics