Google Analytics 4 – návštevnosť web stránky

28,832,505 web stránok využíva Google Analytics

Kľúčové vlastnosti Google Analytics

  • Publikum – určuje kto je návštevníkom tvojej web stránky
  • Akvizícia – ti povie odkiaľ návštevníci prichádzajú
  • Správanie – jednoducho správanie návštevníkov na web stránke.  Cez aké stránky sa pre-klikávajú a pod. 
  • Konverzie – keď návštevník dosiahne konkrétny cieľ napr. nákup, registrácia, čas strávený na stránke
Hlavná stránka nástroja Google Analytics
Hlavná stránka nástroja Google Analytics

 


Google Analytics nezačne sledovať všetky aktivity len tak sám od seba. Musíš mať nástroj správne implementovaný na web stránke. To ti zabezpečí programátor alebo IT správca. Implementácia nie je časovo náročná a vyžaduje si Google Analytics Tracking ID alebo Google Analytics kód poprípade sa tomu hovorí “ID-čko”. Tento kus kódu sa vloží na tvoju web stránku. Ako získať tento kód sa dozvieš ďalej v článku. 

Ako vytvoriť Google Analytics

Nová verzia Google Analytics 4 ktorá je dostupná od roku 2020

  1. Vytvoríš si Google Analytics účet (bude vyžadovať prihlásenie do Google účtu) 
  2. Vyplníš si názov a vyberieš správnu krajinu + menu 
  3. Doplníš informácie (slúžia viac pre potreby Google Anlaytics)
  4. Zvolíš si “Web” ako typ 
  5. Doplníš URL adresu web stránky a klikneme “Create stream”
  6. Zobrazí sa tvoj Google Analytics kód

 

Nastavenia Google Analytics krok číslo 2
2. Vyplníš si názov a vyberieš správnu krajinu + menu

 

Nastavenia Google Analytics krok číslo 3
3. Ďalší krok je doplnenie informácií ktoré slúžia viac pre potreby Google Anlaytics

 

Nastavenia Google Analytics krok číslo 4
4. Zvolíš si “Web” ako typ

 

Nastavenia Google Analytics krok číslo 4
5. Doplníme priamo URL adresu web stránky

 

Google Analytics kód
6. Zobrazí sa tvoj Google Analytics kód ktorý skopíruješ a odošleš IT správcovi alebo programátorovi

 

Kontrola Google Analytics

Či máš Google Analytics kód správne nasadený na web stránke zistíš cez nástroj Google Tag Assistant – rozšírenie pre tvoj Google Chrome prehliadač. Ak by si chcel konkrétne rady napíš mi na email info@podnikamonline.sk

Zdroj štatistiky: https://trends.builtwith.com/analytics/Google-Analytics

Predchádzajúci príspevok

Ako si vybrať správne riešenie pre eshop

Ďalší príspevok

SEO audit

Súvisiace príspevky

Ako začať s affiliate marketingom?

V dnešnej uponáhľanej dobe nastal veľký rozmach online predajov. Kamenné predajne sa museli prispôsobiť digitálnemu trendu. Jednou z podporných techník online marketingu je práve Affiliate marketing. Cieľom affiliate marketingu je zväčšenie objemu predaja svojich produktov či služieb prostredníctvom ďalšej osoby. Ide o tzv. affiliate partnera, ktorý sa postará o marketing. Ak prostredníctvom unikátneho odkazu nastane nákup (či inak dohodnutá konverzia), partnerovi prináleží provízia z predaja. Častokrát sa však oplatí, pretože ide o značnú úsporu financií, ktoré by ste museli vynaložiť za marketing bez ohľadu na to, či prinesie predaj. Pozrite sa spolu s nami aké sú možnosti a ako začať s affiliate marketingom.
Čítaj viac

Predávajte cez Pinterest

Ako dobré poznáte Pinterest? Vedeli ste, že aj na tejto platforme dokážete predávať produkty či budovať povedomie o značke? Ľudia na Pintereste milujú kreatívne nápady, ktoré im môžu pomôcť vyriešiť problém či už s bývaním, módou alebo zdravím.
Čítaj viac

5 vecí, na ktoré myslite pred expanziou e-shopu

Po stabilizácií s e-shopom na slovenskom trhu vám môže byť zrazu pritesno. Expanzia je prirodzeným pokračovaním na ceste k generovaniu nových ziskov. Otvárajú sa nové možnosti a vytvárajú zaujímavé spolupráce. Kým však spravíte definitívne rozhodnutie smerom k nim, vyhnite sa chybám hneď na začiatku. Nevrhnete sa do neznámych vôd nepripravený a premyslite si jednotlivé kroky.
Čítaj viac