6 min. čítanie
Marketing, Web

Prečo by som mal mať firemný profil na Google?

Spojte sa svojimi zákazníkmi a dajte im vedieť, kde ste. Firemný Google profil je bezplatný nástroj spoločnosti Google, pomocou ktorého vás v rámci vyhľadávania nájdu aj v lokálnom vyhľadávaní.

  • Zviditeľnite sa s firemným profilom na Googl
  • Za vytvorenie firemného profilu na Google zaplatíte 0 €
  • Môžete pridávať otvárací čas, fotky, príspevky a ďalšie informácie.

Google Business profile

Vo svojom profile máte možnosť zdieľať a aktualizovať novinky o vašej firme, uviesť otváracie hodiny v prípade, že máte kamennú predajňu zadať všetky kontaktné údaje. Pomocou mobilných zariadení vás tak môžu jednoducho a rýchlo kontaktovať priamo z výsledkov vyhľadávania.

Prečo by som tam mal byť?

Spomeňte si, ako postupujete, keď sa rozhodnete pre akýkoľvek nákup produktov online. Pravdepodobne vaša prvá cesta vedie na internetový prehliadač, kde si po zadaní kľúčového slova produktu spravíte prehľad recenzie produktov, ale aj firiem, ktoré ich ponúkajú. Celkom určite si vyberiete ponuku firmy, ktorá je k vám najbližšie a má tie najlepšie referencie. Tu sú ďalšie dôvody, prečo by ste tam mali byť.

Jedinečná návštevnosť na Váš web úplne zadarmo

Jednoducho preto, že firemný profil na Google My Business je jedným zo zdrojov generovania nových zákazníkov a to úplne zadarmo.

Budovanie dôveryhodnosti značky

Podľa Google pomocníka spoločnosti s firemným profilom na Google vzbudzujú dvojnásobnú dôveru pri porovnaní s konkurenciou, ktorá firemný profil nemá.

Zlepšenie lokálneho SEO

Služba Firemný Google profil uľahčuje miestnym firmám propagovať ich produkty a služby online tým, že zvyšuje ich viditeľnosť a tým aj ich šance na zobrazenie vo výsledkoch vyhľadávania.

Pomoc pri vytváraní marketingovej stratégie

Google firemný profil vám poskytne množstvo zaujímavých štatistík, ktoré vám pomôžu viac pochopiť vášho cieľového zákazníka. Dozviete sa napríklad, koľko zobrazení dosiahol váš profil za určité obdobie, ako vás návštevník našiel, ktoré kľúčové slová sú relevantné, ako vaše publikum interaguje s príspevkami a aká je demografia vašich zákazníkov. Tieto informácie vám budú nápomocné napríklad pri vytváraní ďalšej marketingovej stratégie a optimalizácii cielenia kampaní.

Tipy na to, ako byť ešte viac viditeľný

Google vyhodnocuje váš firemný profil na základe troch atribútov a to je vzdialenosť (ako ďaleko je vaša poloha od polohy vyhľadávania), dôveryhodnosť (do akej miery je vaša firma známa : počet recenzií, spätné odkazy, SEO) a relevancia (do akej miery sa informácie vo vašom profile zhodujú s vyhľadávaním).

Tu je niekoľko tipov, ktoré môžete podniknúť, aby ste maximalizovali svoju úspešnosť pre všetky tri oblasti:

1. Vyplňte všetky informácie o firme

Zlepšíte si tým skóre relevantnosti.

2. Pravidelne aktualizujte údaje o firme

Firemný profil na Google vám umožňuje aktualizovať vaše kontaktné údaje, informovať o zmene prevádzkových hodín a fungovania prevádzky počas sviatkov. Máte možnosť dať vašim zákazníkom vedieť o nových produktoch a službách.

3. Budujte dôveru a zhromažďujte referencie

Recenzie sú kľúčovým prvkom pri budovaní dôvery zákazníkov k vašej značke. Google firemný profil umožňuje pridávať kombináciu slovných hodnotení a bodové ohodnotenie prostredníctvom prideleného počtu hviezdičiek. Za kvalitne poskytnutú službu, alebo úspešnú spoluprácu si neváhajte vypýtať referenciu. Odpovedajte na otázky zákazníkov dostatočne včas.

4. Pravidelne uverejňuje nové príspevky.

Ak máte v rámci webovej prezentácie vytvorený blog, na ktorom zverejňujete odborné články, nezabudnite ich prezdieľavať aj prostredníctvom vášho firemného Google profilu. Jednoducho ich tak presuniete na web a zvýšite šancu, že si objednajú váš produkt.

5. Nahrávajte aktuálne fotografie a videá

Pri vytváraní profilu nezabudnite na svoje logo a titulnú fotku. Neskôr dopĺňajte svoj obsah o zaujímavé produktové fotografie, fotky vášho tímu, alebo napríklad video postupy práce. Ak podnikáte v gastro segmente, nezabudnite na atraktívne fotografie jedál z vašej ponuky.

6. Myslite na kľúčové slová

Nezabúdajte používať kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre vaše podnikanie. Pokiaľ máte vytvorenú analýzu kľúčových slov, použite ju. Pokiaľ nie, využite plánovač kľúčových slov od Google, alebo niektorý z platených nástrojov (Marketing Miner, Collabim, Ahrefs).

Nemáte ešte vytvorený účet na Google firemný profil?

Neváhajte využiť jeho potenciál. Založíte si ho veľmi jednoducho už za pár minút. Tu je podrobný postup, ako na to.

Vytvorte si svoj firemný Gmail účet. Budete ho používať pre všetky Google služby, ktoré vám uľahčia podnikanie online. Okrem Google My Business určite využijete službu Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, či Google Tag Manager.
Po registrácií, alebo prihlásení sa do vášho firemného Gmail účtu prejdite na službu Google Moja Firma.
Teraz zadajte vaše firemné meno.

Zvoľte si oblasť, v ktorej podnikáte.

Zadajte adresu vašej prevádzky, kamenného obchodu, alebo kancelárie, ak nejakú máte.

V ďalšom kroku upresnite vašu polohu.
Môžete vybrať dokonca niekoľko lokalít. V rámci veľkých miest môžete špecifikovať dokonca mestské časti, čím sa vaša šanca na získanie lokálnych zákazníkov opäť zvýši.

Upresnite, či vás zákazníci môžu navštíviť priamo na adrese.

V posledných krokoch vyplňte kontaktné údaje, webovú adresu a dokončite registráciu.

Ste tam. Začnite spravovať svoj Google firemný profil ešte dnes a využite jeho potenciál naplno.

Zdroje:
https://blog.hootsuite.com/google-my-business/
https://eclincher.com/benefits-of-google-my-business/
https://support.google.com/business/answer/6300665?hl=sk&ref_topic=6300675#Overview