Predávajte cez Pinterest

Ako dobré poznáte Pinterest? Vedeli ste, že aj na tejto platforme dokážete predávať produkty či budovať povedomie o značke? Ľudia na Pintereste milujú kreatívne nápady, ktoré im môžu pomôcť vyriešiť problém či už s bývaním, módou alebo zdravím.
Woman showing a Pinterest icon

Oslovujete ľudí, čo nakupovanie milujú

V prvom rade si treba uvedomiť, že pre ľudí na Pintereste je nakupovanie životným štýlom. Oslovujete teda tých, ktorí radi nakupujú. Aj keď sa o Pinterest nehovorí tak často, ako o iných platformách ako Facebook/Instagram či Google, má veľa aktívnych používateľov. Pre mnohé eshopy sú takýto používatelia ich cieľovým publikom, čo znamená, že spustením šírenia povedomia o produktoch, môžete zvýšiť predaj.  

Ľudia na Pintereste si vložia do košíkov o 85% viac produktov

v porovnaní s ľuďmi na iných platformách

Nízka konkurencia na Pinterest

Všimli ste si napríklad to, že veľa z nás vyhľadáva na Pintereste obsah v angličtine? Ak by ste skúšali hľadať ten istý výraz v slovenčine,  objaví sa málo relevantných výsledkov. Ale prečo? Môže za to nízky počet inzerentov.

Informovanosť ľudí o možnostiach inzercie príliš neexpandovala za posledné roky a my sa stále uchyľujeme k známym platformám. Väčšina eshopov zameriava svoju pozornosť a peniaze na veľkých hráčov inzerovania, ako je Google, Facebook či Instagram. Doslova zabúdame, že existujú aj iné platformy, v ktorých by sa dalo uspieť. Konkurencia na Pintereste je nízka, preto by vstup do týchto neprebádaných vôd, mohol eshopu pomôcť rásť alebo ho naštartovať.

Premeňte návštevníkov na nakupujúcich

Na inzerovanie potrebujete tvoriť hodnotný, vizuálne atraktívny obsah, ktorý pomáha. Vyhľadávania bývajú dosť špecifické. Ľudia často krát hľadajú odpovede na otázky, ak majú nejaký problém. Napríklad ak si niekto potrebuje zariadiť izbu, môžete mu ponúknuť dekorácie alebo interiérové vybavenie vášho eshopu. Inšpirujete ho a postupne si vyskladá vďaka vášmu eshopu, izbu, ktorú si predstavoval.

Nezabúdajte, že ak sa snažíte ľuďom pomôcť vyriešiť nejaký problém, je to prvý predpoklad, že vám bude veriť a nakúpia. Zákazníkov môžete osloviť v kľúčových momentoch nákupného procesu, aj vtedy keď hľadajú produkt, ako je ten váš.

Nezabúdajte, že ak sa snažíte ľuďom pomôcť vyriešiť nejaký problém, je to prvý predpoklad, že vám bude veriť a nakúpia. Zákazníkov môžete osloviť v kľúčových momentoch nákupného procesu, aj vtedy keď hľadajú produkt, ako je ten váš.

Ako funguje predaj cez Pinterest?

Zákazníci vám môžu poslať správu, pridať komentár k príspevkom alebo zdieľať fotky, na ktorých používajú váš produkt. Dokážu sa takisto dostať na vašu stránku a nakúpiť.

V čom je Pinterest iný od ostatných sociálnych sietí?

Ľudia na Pintereste v priemere minú o 6% viac na objednávku a vložia si do košíkov o 85% viac produktov v porovnaní s ľuďmi na iných platformách. To síce platí o zahraničných štatistikách, ale ako predstava to úplne stačí. Zatiaľ čo ostatné platformy naháňajú ľudí, aby nakúpili, Pinterest sa o ľudí stará. Nechá im čas na premyslenie, ponúka im prezerať si vizuálne dobrý obsah, a práve vďaka tomu prináša lepšie výsledky.

Možnosti Pinterestu nie sú také obmedzené, ako si môžeme myslieť. Vďaka tejto platforme dokážete prilákať zákazníkov zo zahraničia, zvýšiť povedomie o svojej značke na Slovensku, zvýšiť návštevnosť eshopu a zvýšiť tak aj tržby, vybudovať si komunitu a získať množstvo verných zákazníkov.

Predchádzajúci príspevok

Fotobanka: Top 5 fotobank

Ďalší príspevok

Mám web, čo ďalej?

Súvisiace príspevky

5 vecí, na ktoré myslite pred expanziou e-shopu

Po stabilizácií s e-shopom na slovenskom trhu vám môže byť zrazu pritesno. Expanzia je prirodzeným pokračovaním na ceste k generovaniu nových ziskov. Otvárajú sa nové možnosti a vytvárajú zaujímavé spolupráce. Kým však spravíte definitívne rozhodnutie smerom k nim, vyhnite sa chybám hneď na začiatku. Nevrhnete sa do neznámych vôd nepripravený a premyslite si jednotlivé kroky.
Čítaj viac