SEO audit

Kvalitný obsah a spätné odkazy už nestačia, pokiaľ ide o umiestnenie na popredných pozíciách spoločnosti Google. Ak naozaj chcete ovládnuť stránky s výsledkami, musíte sa ubezpečiť, že je technické SEO na vašom webe na dobre úrovni.

Zjednodušene povedané, ak technické SEO na vašom webe je jeho slabá stránka – v Googli nedosiahnete dobré hodnotenie.

Pozor: Vykonanie úplného technického auditu SEO môže byť dosť náročnou úlohou.

Od najzákladnejšej úrovne zaistenia toho, aby Google mohol prehľadávať a indexovať váš obsah, až po pokročilejšie techniky zamerané na rýchlosť stránok, mobilné SEO, JavaScriptové SEO a ďalšie.

Čo je technický SEO audit?

SEO audit je proces, ktorého cieľom je identifikovať a opraviť technické problémy, ktoré by spoločnosti Google mohli sťažiť prehľadávanie, indexovanie a hodnotenie vašich stránok.

Zjednodušene povedané, uľahčite Googlu život, a on uľahčí život vám.

Medzi bežné problémy, ktoré sa často objavia počas auditu technického SEO, patrí zlá architektúra stránok, pomalá rýchlosť načítania stránky alebo problémy so zobrazením na mobilných zariadeniach.

Technický audit je dôležitou súčasťou stratégie SEO na webových stránkach a mal by byť jednou z prvých vecí, ktoré by ste mali preskúmať, aby ste zlepšili svoju viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Prečo je technický SEO audit dôležitý?

Technické audity SEO sú dôležité, pretože aj keď ste strávili dlhšiu dobu vytváraním vynikajúceho obsahu, vaši používatelia ho možno ani nevidia, ak sa vyskytnú problémy s prehľadávaním a indexovaním vášho webu.

Aj keď však používatelia internetu môžu nájsť vaše stránky, technické hodnotenie súvisiace s výkonom by mohlo poškodiť ich hodnotenie. Čas načítania stránky je hodnotiacim faktorom, čo znamená, že je nepravdepodobné, že by sa pomalý web dostal na popredné miesta v SERP (skr.: stránka s výsledkami vyhľadávacieho nástroja).

Používatelia internetu sú ešte menej trpezliví ako Google a opustia vaše webové stránky, ak načítanie bude trvať príliš dlho.

Rovnako zle štruktúrovaná webová stránka môže viesť k zmätku medzi používateľmi. Ľahká navigácia na webe vedie k lepšej používateľskej skúsenosti a následne generuje viac potenciálnych zákazníkov.

Počas technického auditu SEO ste tiež mohli zistiť, že používatelia mobilných zariadení čelia pri prehľadávaní vašich webových stránok mnohým problémom. Vzhľadom na skutočnosť, že mobilné zariadenia generujú viac ako polovicu návštevnosti web stránok, by takéto problémy mohli viesť k strašnej strate výnosov. Nezabúdajme tiež, že vhodnosť pre mobilné zariadenia je faktorom hodnotenia.

Na čo si dávať pozor pri výbere agentúry

Porozprávajte sa so svojím potenciálnym SEO dodávateľom / agentúrou / freelancerom.

Užitočné otázky, ktoré môžete agentúre položiť

  • Môžete mi ukázať príklady svojej predchádzajúcej práce a podeliť sa s niekoľkými úspešnými príbehmi?
  • Dodržiavate pokyny spoločnosti Google a komunikujete s nimi v rámci podpory?
  • Ponúkate aj iné online marketingové služby alebo rady, ktoré by doplnili / podporili naše podnikanie v organickom vyhľadávaní?
  • Aké výsledky očakávate a v akom časovom rámci? Ako meriate výsledky?
  • Aké sú vaše skúsenosti v mojom type podnikania?
  • Aké sú vaše najdôležitejšie SEO techniky?
  • Ako dlho podnikáte v rámci poskytovania služby SEO optimalizácie a autov ?
  • Ako môžem očakávať, že s vami budem komunikovať? Podelíte sa so mnou o všetky zmeny, ktoré na mojej stránke vykonáte, a poskytnete podrobné informácie o svojich odporúčaniach a ich dôvodoch?

Zistite, či má dodávateľ / agentúra záujem o Vás a Vaše podnikanie. Ak neregistrujete záujem, nájdite iného dodávateľa.

Otázky na ktoré sa treba pripraviť

  • Čím je vaša firma alebo služba jedinečná a pre zákazníkov hodnotná?
  • Kto sú vaši zákazníci?
  • Ako vaša firma zarába peniaze a ako môžu pomôcť výsledky vyhľadávania?
  • Aké ďalšie reklamné kanály používate?
  • Kto sú vaši konkurenti?

Nástroje ktoré Vám pomôžu pri SEO optimalizácií

Google Analytics a Google Search Console – najhlavnejšie nástroje na identifikáciu technických problémov SEO týkajúcich sa chýb prehľadávania, výkonu atď.

Predchádzajúci príspevok

Clubhouse konečne spustil aplikáciu pre Android

Ďalší príspevok

Ako si založiť web stránku?

Súvisiace príspevky

Ako začať s affiliate marketingom?

V dnešnej uponáhľanej dobe nastal veľký rozmach online predajov. Kamenné predajne sa museli prispôsobiť digitálnemu trendu. Jednou z podporných techník online marketingu je práve Affiliate marketing. Cieľom affiliate marketingu je zväčšenie objemu predaja svojich produktov či služieb prostredníctvom ďalšej osoby. Ide o tzv. affiliate partnera, ktorý sa postará o marketing. Ak prostredníctvom unikátneho odkazu nastane nákup (či inak dohodnutá konverzia), partnerovi prináleží provízia z predaja. Častokrát sa však oplatí, pretože ide o značnú úsporu financií, ktoré by ste museli vynaložiť za marketing bez ohľadu na to, či prinesie predaj. Pozrite sa spolu s nami aké sú možnosti a ako začať s affiliate marketingom.
Čítaj viac